HMM Algericas – takie imię nadano największemu kontenerowcowi, który pływa w tym momencie po świecie. Kolos, który może pomieścić 24000 TEU opuścił port Qingdao w Chinach, aby odbyć swój dziewiczy rejs. Zacumuje między innymi w innych azjatyckich portach, ale również i w Europie. A co ma z tym wspólnego nazwa polskiego miasta?
HMM Algericas – kontenerowiec wyższy niż wieża Eiffela
Gdyby postawić go w pionie, przewyższyłby wieżę Eiffela o 80 metrów, i byłby niewiele niższy od Empire State Building. Ten ULCV (Ultra Large Container Vessel), o dość nieskromnych wymiarach 400 m. długości, 60 m. szerokości, 70 m. wysokości może pomieścić na swoim pokładzie ok. 24 tysiące jednostek TEU, czyli przykładowo około 24 000 kontenerów 20-stopowych.
Nowy lider wśród kontenerowców na świecie
Jest to naprawdę ogromna ilość kontenerów, którą można załadować na jeden statek. Zdeklasował dotychczasowego lidera, jeśli chodzi o tytuł największego kontenerowca świata, MSC Gülsün, o ponad 200TEU ładowności. Całkowity nakład finansowy, jaki pochłonął HMM Algericas to około 140 milionów dolarów amerykańskich. 23 kwietnia w Korei Południowej w miescie Geoje, w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering odbyła się ceremonia nadania imienia kontenerowcowi, której przewodniczył Prezydent Republiki Korei Moon Jae-in, a pierwsza dama Kim Jung-sook została matka chrzestną statku. Kolejno produkowane statki mają nosić imiona europejskich miast portowych, w tym jeden z nich będzie ochrzczony nazwą polskiego miasta – HMM Gdańsk. Ten jest już zwodowany i trwają przygotowania go do pierwszego rejsu, który ma się odbyć w połowie tego roku.
HMM Algericas – 1 z 12
HMM Algeciras jest pierwszym z dwunastu statków tej klasy, które zaplanowano dostarczać do września 2020 r. Dodatkowo, wszystkie nowo wyprodukowane kontenerowce, jak podaje HMM, będą wyposażone w tzw. Scrubbery, czyli urządzenia, które wykorzystują ciecz do usuwania cząstek stałych lub gazów ze spalin, dzięki czemu jednostki spełniają kryteria dyrektywy IMO2020, a kształty kadłubów oraz nowoczesne konstrukcje silników mają być bardziej zoptymalizowane pod względem redukcji emisji spalin oraz wydajności. Dzięki temu, HMM chce przyczynić się do zwiększenia działań w zakresie ochrony środowiska. HMM Algeciras ma funkcjonować w serwisie Far East Europe 4 (FE4), jednym ze szlaków handlowych z Azji do Europy Północnej.
Trzeba przyznać, że sam statek, oraz jego ładowność robią wrażenie. Mimo to, chodzą pogłoski o powstających już kontenerowcach o ładowności ponad 25 000TEU, więc nie wiadomo tak naprawdę przez jaki czas HMM Algericas cieszyć będzie się tytułem największego kontenerowca świata, ale za to wiemy, że kontenery Seabox cieszą, i cieszyć będą się tytułem sprawdzonych kontenerów, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Pozdrawiamy!
Seabox
Author
Właściciel firmy w Seabox. Z branżą kontenerów morskich związany od 2015 roku. Prywatnie interesuje się muzyką oraz sportem.