W dziale „akcesoria kontenerowe” znajdą Państwo listę wszystkich dostępnych rozwiązań do kontenerów magazynowych, biurowych oraz chłodniczych. Twist Lock i bridge fitting czyli systemy do mocowania kontenerów góra dół oraz do mocowania bocznego, kości narożne oraz panele boczne, frontowe i dachowe. Każdy z w/w systemów i paneli są dostępne w sprzedaży.


Bridge Fitting

Bridge Fitting jest to system który możemy wykorzystać do łączenia kontenerów stojących obok siebie (łącznie boczne). Łącznie kontenerów odbywa się za pomocą kości narożnych kontenera do których wprowadza się zaczepy bridge fitting a następnie łączymy kontenery za pomocą śruby. W efekcie zamek robi się krótszy i naroża razem z kontenerami łączą się. System ten z powodzeniem wykorzystać można w transporcie morskim, kolejowym, drogowym oraz do łączenia kontenerów ustawionych na ziemi. Prosta konstrukcja łączenia pozwala na szybkie połączenie i demontaż kontenerów przy użyciu standardowych kluczy. System Bridge Fitting możemy wykorzystać bezkolizyjnie razem z systemem Twist Lock.

Warto również wspomnieć, iż uniwersalna konstrukcja systemu Bridge Fitting pozwala na łącznie kontenerów biurowych w bloki modułowe.

bridgefitting

kostka narożna

Corner Casting – naroże zaczepowe kontenera

W ośmiu punktach spojenia słupów narożnych, belek wzdłużnych i poprzecznych znajdziemy naroża zaczepowe zwane inaczej kością zaczepową. Samo naroże wykonane jest ze specjalnie wzmocnionej stali i wystają od 6-17mm poniżej dolnej powierzchni podstawy i górnej powierzchni dachu kontenera. Głównym zadaniem naroży kontenerowych jest umożliwienie zamocowania kontenera podczas transportu oraz operacji przeładunkowych.


Side container panale – panel boczny kontenera

Side container panale (długi bok). Element występuje w dwóch rozmiarach (2400 mm i 2700 mm wysokości i 1116 mm długości). Panel możemy wykorzystać przy pracach związanych z modyfikacją kontenera lub jego naprawie (wymiana uszkodzonego fragmentu ściany).

side container panel

roof container panel

Roof Container – panel dachowy

Roof Container występuje najczęściej w rozmiarach (2356 mm długości i 1045 mm szerokości). Podobnie jak w przypadku paneli bocznych i frontowych element można wykorzystać w przypadku wymiany uszkodzonego fragmentu dachu kontenera.


Front Container Panel – panel frontowy.

Frontowy panel kontenera o rozmiarach (2400 mm lub 2700 mm wysokości i 1024 mm szerokości). Panel możemy wykorzystać do naprawy kontenera (wymiana uszkodzonego fragmentu ściany) oraz do modyfikacji.

front container panel

twistlock
twist lock

Twist Lock – system łączenia kontenerów góra – dół

Mocowanie typu Twist Lock, to nic innego jak system służący do spinania kontenerów góra – dół. Podstawowym zastosowaniem tego typu łącznika jest mocowanie kontenerów na kontenerowcu, naczepie samochodowej oraz pociągu. Mocowania tego typu stosowanerównież na placach wysokiego składowania, gdzie blok kontenerowy stanowić może duży opór dla wiatru, dlatego też zalecane jest spinanie kontenerów.

Mocowanie Twist Lock wynalezione zostało w latach pięćdziesiątych XX wieku. Dziś, system Twist Lock wykorzystywany jest głównie w transporcie oraz składowaniu kontenerów. Aby bezpiecznie transportować kontenery, naczepy kolejowe oraz samochodowe obowiązkowo wyposażone musza być w mechanizmy Twist Lock.

Sam mechanizm działania jest bardzo prosty i opiera się na połączeniu II naroży kontenerowych ze sobą (twist lock umieszczony zostaje z jednej i drugiej strony w narożu kontenera lub jak w przypadku naczepy, tylko z jednej strony). Poprawne mocowanie ma miejsce po obróceniu dźwigni o 90 stopni lub jak w naczepie, wykręcenie mocowania z narożnika naczepy, zakręcenie mocowania i jego blokada).

Jeśli zachodzi u Państwa konieczność piętrowania kontenerów warto zastanowić się nad ich zabezpieczeniem. W naszej ofercie znajdą Państwo wszystkie dostępne systemy mocowania kontenerów.