Końcówka maja była bardzo nieprzychylna dla firmy APL. Kontenerowiec “England” zgubił sporą część ładunku, która wylądowała na australijskich plażach z kolei firma MSC przeprowadziła pierwszy transport kontenerowy kolumbijskich awokado do Chin. Poniżej przedstawiamy dwa ciekawe newsy z rynku transportu kontenerowego na świecie.

 

Incydent u wybrzeży Australii

Ponad 40 kontenerów morskich wypadło za burtę, a około 70 zostało uszkodzonych na pokładzie singapurskiego kontenerowca APL England – to bilans strat w wyniku uderzenia w strome, wzburzone fale przy wybrzeżu Australii w niedzielę rano 24 maja, około 70 kilometrów od Sydney. Z niewiadomych przyczyn, podczas rejsu, silniki statku osłabły, co uniemożliwiło przebicie się przez wzmożone fale. Statek zmierzał z Ningbo w Chinach, do Melbourne. Kontenery magazynowe, które wypadły za burtę były załadowane przeróżnymi towarami. Na plażach Australii odnotowano ogromne ilości wyrzuconych przez morze maseczek chirurgicznych, sprzętu medycznego, akcesoriów weterynaryjnych, plastikowych pudełek, rękawiczek jednorazowych, a nawet mebli.

Australijski Urząd ds. Bezpieczeństwa na Morzu (AMSA) jest w trakcie prowadzenia śledztwa, w jaki sposób singapurski statek towarowy stracił ponad 40 kontenerów magazynowych u wybrzeża Australii. Na chwilę obecną AMSA domaga się około 15 milionów dolarów amerykańskich od ubezpieczycieli na pokrycie akcji sprzątania plaż, na które do tej pory wyrzucane są ładunki z kontenerów morskich, które wypadły za burtę “Englanda”

 

APL ENGLAND Z OGROMNĄ STRATĄ U WYBRZEŻY AUSTRALII ORAZ KOLUMBIJSKIE AWODAKO W CHINACH
(źródło: https://www.abc.net.au/cm/rimage/12290978-3×2-xlarge.jpg?v=2)

 

Kapitan statku, 43 – letni Mohamad Zulkhaili Bin Alias został oskarżony o naruszenie sekcji 26F Ustawy o Ochronie Morza z 1983 r. Zabraniającej wyrzucania śmieci do morza oraz naruszenie sekcji 141 Ustawy o Nawigacji z 2012 r. Poprzez niedopuszczenie do eksploatacji statku w sposób zapobiegający zanieczyszczeniu środowiska morskiego przybrzeżnej Australii.

Nie jest to pierwszy incydent związany z utratą kontenerów transportowych z APL England. W sierpniu 2016 w Wielkiej Zatoce Australijskiej stracił 37 kontenerów, również w wyniku uderzenia we wzburzone fale.

Kolumbijskie awokado w Chinach

Hass – tak nazywa się najbardziej pożądana, uznawana za najlepszą oraz najsmaczniejszą, odmiana Awokado. 28 maja kontenerowiec z floty MSC wyruszył z portu Buenaventura na Pacyfiku, do Szanghaju transportując 28 ton tego owocu w specjalnych kontenerach chłodniczych wyposażonych w technologię CA (Controlled Atmosphere), która utrzymuje produkty łatwo psujące się i ładunek wrażliwy na temperaturę przez cały czas podróży.

Ten przełomowy rejs odbywa się dzięki umowie handlowej z 2019 r. umożliwiającą Kolumbii eksport awokado do Chin. Wejście na chiński rynek, jest ogromną szansą dla kolumbijskich producentów awokado. Dzięki idealnemu do tego klimatowi, Kolumbia jest w stanie produkować awokado przez cały rok. Zapotrzebowanie rośnie szczególnie szybko w Chinach dzięki wzrostowi siły nabywczej i zmianie na bardziej zróżnicowaną dietę, więc eksport z Kolumbii pomoże zapewnić świeże zapasy przez cały rok.

Jednak transport awokado z jednego kontynentu na drugi wymaga najwyższego poziomu opieki, jeśli chodzi o transport. Zwykłe kontenery morskie niestety nie spełnią wymagań, jakie stawia im Hass. Potrzebne do tego są wyżej wspomniane specjalne kontenery chłodnicze, w których musi być możliwość regulowania składu atmosfery podczas transportu, co ma kluczowe znaczenie dla zachowania smaku, świeżości, tekstury i aromatu owoców.

Kontenery magazynowe, kontenery biurowe, czy także kontenery chłodnicze – w różnych konfiguracjach, w zależności od potrzeb, znajdziecie Państwo u nas. Zapraszamy do kontaktu oraz do zapoznania się z naszą ofertą!

 

Pozdrawiamy!
Seabox